Kiedy stosować teksty synonimiczne?

Posted by majar on Październik 27, 2013 in Teksty SEO |

Tak jak w przypadku innych tekstów, wszystko zależy od ich finalnego przeznaczenia. W jednym miejscu sprawdza się tekst ogólny i krótki, w innym potrzeba tekstu bardziej konkretnego – merytorycznego i tym samym bardziej rozbudowanego.

Zazwyczaj teksty synonimiczne ze względu na swoją specyficzną budowę sprawdzają się jako teksty stosunkowo proste, poruszające ogólną tematykę i co najczęściej spotykane – krótkie objętościowo.

 

Skąd takie ograniczenie?

Wynika to z prostej przyczyny. Dużo łatwej znaleźć synonimy lub wyrażenia pokrewne znaczeniowo do słów popularnych, powszechnie spotykanych i często stosowanych. Próby zastępowania wyrażeń i zwrotów fachowych, które mogą nagromadzić się w artykule merytorycznym np. w tekście informacyjnym lub poradnikowym, ich synonimami, bywa kłopotliwe. W dodatku może to prowadzić do powstawania wielu błędów językowych, a sam tekst po wymieszaniu przestanie być czytelny.  Z tej samej przyczyny artykuły synonimiczne lepiej sprawdzają się przy tworzeniu stosunkowo krótkich tekstów. Mała objętość tekstu pozwala lepiej zapanować nad językiem, dzięki czemu takie teksty zwykle są  bardziej czytelne, zachowując prawidłową odmianę i sens logiczny w każdym swoim fragmencie.

 

Jakie z tego wnioski?

Jeśli potrzebujesz dobrego tekstu na stronę lub bloga, stawiaj raczej na unikalne artykuły pisane odręcznie. Jeśli potrzebujesz wielu ogólnych tematycznie tekstów do pozycjonowania w witrynach typu Presell Page lub w Katalogach Stron możesz zdecydować się na artykuły synonimiczne. Oczywiście także i w tym przypadku warto postawić na kogoś kto takie teksty pisze odręcznie i przy okazji je sprawdza – teksty pisane przez automaty są praktycznie nieczytelne.

Tagi: , ,

Copyright © 2013-2019 Teksty synonimiczne All rights reserved.
Desk Mess Mirrored v1.8.1 theme from BuyNowShop.com.